Vykročte tou správnou nohou!

První lednové dny jsou vnímány jako období nových začátků v životě člověka. Je třeba se na chvíli zastavit, zrekapitulovat, vyhodnotit situace, ve kterých se člověk nachází a znovu vykročit tím správným směrem, abychom byli zdravější, krásnější a šťastnější. Pour Feliciter 2020!

K novému roku se váží nejrůznější předsevzetí, ale i úkoly a vize pro nadcházející období. Každý z nás nejlépe ví, co udělat pro to, aby byl spokojenějším člověkem. Jediným správným způsobem, jak dosáhnout tělesné a duševní pohody, je kombinace ZDRAVÍ A UMĚNÍ MÍT SE RÁD.

Není to klišé, ale veliká pravda. Málokdo z nás najde osobní deja vu v rychlém životním stylu, přemíře povinností a minimu odpočinku. Být v jednom kole a stresu, s nedostatkem kvalitního jídla, spánku a vitamínu se nepříznivě odrazí na těle i na duši. Mít se rád natolik, abychom sobě dávali po všech směrem to nejlepší, je dnes skutečně umění.

Drceni přemírou konzumu a štvavostí se honíme za pozlátky, které nás nakonec šťastnými stejně neudělají. Chceme být COOL a nakonec končíme na periferii... v péči lékařů, terapeutů, psychologů a esoteriků. Vynakládáme nemalé částky za to, abychom se cítili sami se sebou dobře a podstupujeme procedury, které nás mají zušlechtit a zdokonalit. Přitom stačí jediné: ŽÍT V SYMBIOZE S PŘÍRODOU A NASLOUCHAT SVÉMU TĚLU.

Abychom byli co nejdříve sami sebou a dosáhli fyzické a psychické rovnováhy, akceptujme základní pravidla, která vedou k dosažení komfortní zóny a oduševnění individuality.

vacations-2120259_1920 (2)

  1. Nadopujte se vitamíny

    Česnek, kysané zelí, červená řepa, med, zázvor a citrusové plody jsou elixírem zdraví, který je vhodné jako prevence před nemocemi a únavou.

  2. Otužujte se

    Ve zdravém těle je zdravý duch. K němu je potřeba dobrý fyzický fond, který se otužováním získává. Nemusí z vás nutně hned být zimní otužilí plavci, ale ranní studená sprcha dokáže bezvadně nastartovat denní metabolismus.

  3. Pravidelně cvičte

    Nikdo po vás nechce, abyste se stali hvězdami posiloven, ale pravidelný svalový a aerobní cvičební trénink vás dostane do formy. Najměte se fitness trenéra nebo se inspirujte na youtube.

  4. Pravidelně se stravujte

    Nepodceňujte přísun cukrů, tuků i bílkovin. Nepřejídejte se, ale jezte do polosyta a respektujte svá chuťová přání. Tělo si řekne, na co má chuť a tato předtucha se rodí v metabolických požadavcích a fyziologických potřebách.

  5. Dostatečně spěte

    Minimálních 8 hodin nočního spánku je doporučeno prodloužit o odpočinek poobědový (pokud je možno) a večerní uklidnění při šálku čaje nebo sklenici vína. Nikdy nechoďte spát rozrušení, nervózní nebo přetažení. Pojměte spaní jako rituál a stanovte si hodinu, kdy budete pravidelně relaxovat v posteli. Tato činnost se vám mnohonásobně odmění.

Grafický návrh vytvořil a na Shoptet implementoval Tomáš Hlad & Shoptetak.cz.